Friskmelding av Janne etter 14 mnd

Her skriver de som har fullført behandlingen og blitt frisk.

Re: Friskmelding av Janne etter 14 mnd

Innlegg zara » Man 25 Jan, 2010 1:17 pm

Hei Janne :)

Det er en fantastisk glede å lese om deg! :D :D :D

Takk for at du deler og inspirerer. :)

Ønsker deg alt godt og lykke til i ditt nye friske liv! :)
zara

Innlegg Sun » Man 25 Jan, 2010 1:36 pm

Heia Janne :D :!:

GRATULERER SÅ MASSE :!: :!: :!:

Dette er SUPER lesning :lol:

Stor klem frå Sun
Sun

Innlegg Måne » Man 25 Jan, 2010 4:05 pm

Hei igjen, Janne :D
Ja, dette er en skikkelig opptur for oss alle! Det er så inspirerende å lese om hvliken formidabel bedring du har hatt, og det på relativt kort tid. Jeg tror vi alle gleder oss med deg nå, og forstår hvilken stor lykke det er å se på blomster og kose med katten og lage mat og vaske håret og gå på byen og skravle med venninner og ikke minst jobbe.. osv osv osv.- Det er jo dette som er selve livet! Lev intenst og kos deg med alle små og store gleder! Og velkommen innom når du føler for det :D
Stor klem fra Måne
Måne

Innlegg Minerva » Man 25 Jan, 2010 11:01 pm

HURRA, HURRA, HURRA for Janne :D :o :lol: :D :D :D

Det er så inspirerende å høre at noe blir friskmeldte. Det betyr at det går an !!!!!

Åååhhh, jeg er SÅ GLAD på dine vegne. Dette blir en inspirasjon til meg når jeg ønsker å kaste alt som heter sprøyter og tabletter og diett ditt peppern gror.

Nyt livet, Janne, og husk på alt du har lært mht. til å lytte til kroppen.

Ønsker deg alt vel i det "nye livet" ditt.

Kjempeklem fra Minerva
Minerva

Innlegg hopeful » Tir 26 Jan, 2010 7:21 am

Du forteller en utrolig solskinnshistorie,Janne ! Gratulerer med ditt nye liv. Har vært så inspirerende og motiverende og følge framgangen din. Jeg har noen spørsmål til deg: Du skriver om 25 kg. vektoppgang, var dette et problem før oppstart på medisineringen eller kom disse ekstra kiloene underveis i behandlingen (skjelve,skjelve - ettersom jeg selv har gått opp 3 kg. siste tida.....) . Hva med trening - har du fått klarsignal om at du kan begynne å trene? Evnt. hva? Kan du presse kroppen din i fht. trening? Har du fulgt histamindietten i tillegg til gluten,egg,melk,sukker.

Lykke til med livet framover!

mange gode varme tanker
fra hopeful
hopeful

Innlegg Janne » Tir 26 Jan, 2010 8:59 am

hopeful skrev:Jeg har noen spørsmål til deg: Du skriver om 25 kg. vektoppgang, var dette et problem før oppstart på medisineringen eller kom disse ekstra kiloene underveis i behandlingen (skjelve,skjelve - ettersom jeg selv har gått opp 3 kg. siste tida.....) . Hva med trening - har du fått klarsignal om at du kan begynne å trene? Evnt. hva? Kan du presse kroppen din i fht. trening? Har du fulgt histamindietten i tillegg til gluten,egg,melk,sukker.

fra hopeful

Jeg la på meg det meste før jeg begynte med behandlingen. I 2004 var jeg kommet meg av kyssesyken og en del annet snacks, og jeg jobbet 100% og trente 4-5 ganger pr uke. Da var jeg også tynn. Så begynte jeg å bli dårligere og dårligere igjen, og kiloene kom raskt uten at jeg spiste mer (levde på 1200kcal pr dag i flere år). Trente desto hardere, og ble sykere. Sykdommen gjør at ofte at man legger på seg (og selvfølgelig inaktivitet), og så sa KDM at når jeg begynte med antibiotika og mutaflor ville jeg også sannsynligvis gå opp i vekt. Det ser ut til at jeg gikk opp 7kg fra oktober'09 til nå under den kuren.... Selvfølgelig ikke ønskelig, men jeg har akseptert det. (Akseptere for en periode, men ikke resignere har vært mottoet mitt.) KDM sa at det vil ordne seg automatisk igjen nå, både fordi jeg er frisk og ikke bruker medisinene. Og jeg er veldig motivert for å trene!! Jeg elsker å trene egentlig, så det har vært brutalt å være i ro i nesten 2 år. Får begynne å trene med å svømme, yoga, pilates, gå/ gå raskt, lette styrkeøvelser, ergometersykkel, andre typer tredemøller,++... Men ikke jogge enda. ;) Jeg tør vel egentlig ikke presse kroppen maks enda heller, har jo gått på 100 smeller tidligere med det. Tror ikke jeg har fulgt histamindietten, har ikke hørt noe om det?

Tusen takk for lykkeønskninger, det varmer. :D
Janne

Innlegg ann alm » Lør 31 Jul, 2010 9:13 am

Hi Janne,
I'm a friend of a ME-sick woman who is too sick to be online, therefore I'm writing. She is currently visiting dr Meier and has gone through some tests with him. I'm on her behalf trying to "track" people who have visited dr Meier and gotten better to see what kind of tests they've had, their test results and treatments. I've seen your inlägg with positive results on several ME-blogs and I wonder if you would like to share tests, results and treatments in more detail either with the forum or by email?

Kind regards
Anna
ann alm

Innlegg HÅP » Tir 10 Aug, 2010 11:15 pm

Hei Janne,
har ikke vært innom siden på flere måneder. Gratulerer, godt å høre at noen blir frisk av behandlingen! Vet ikke hvor gammel du er og hvor lenge du var syk? Jeg har vært hos KDM for 1,5 år siden for første gang, men startet behandlingen for 10 mdr siden. Har vært veldig veldig mye dårligere i vinter og vår - men: hjernetåken er borte og jeg gleder meg over hver ting. Fortsatt meget fort utmattet, verst rundt PMS og menstiden. Fikk urticaria (elveblest) som kom og gikk og de siste to ukene har den ikke gått men bare blitt... Håper du fortsatt har det bra og at jeg får et svar av deg. Voksen kvinne (50) og syk i 12 år.
hilsen HÅP
HÅP

Innlegg Janne » Man 23 Aug, 2010 1:43 pm

Hei, Håp!

Jeg har heller ikke væt inne på sidene på lenge, orker ikke ha så mye med sykdom å gjøre lenger. :)

Jeg blir snart 32, og har egentlig vært syk hele livet, men jeg vet ikke helt når hva begynte. Me-diagnosen fikk jeg i 2002. Jeg møtte Meirleir for 2 år siden, begynte med medisiner i november 2008. Brukte mye forskjellig i 14-15mnd, nå tar jeg bare tilskudd av melkesyrebakterier og b12 (gang pr måned). Føler meg frisk som en fisk, men er enda redd for å få tilbakefall ved for mye aktivitet. Og jeg tror det tar tid å få tilbake riktig balanse i magen etter 10 antibiotikakurer. Følger diett!

Håper virkelig det ordner seg for deg, det unner jeg deg! :) Det er så lett å si, men vær tålmodig og pliktoppfyllende når det gjelder medisinene, så skal det hjelpe etter hvert. Det er nok store variasjoner på hvor fort man blir frisk, jeg har vært heldig.

Stå på!

Klem fra Janne
Janne

Forrige

Gå til Jeg har blitt frisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest