hopeful skrev:Jeg har noen spørsmål til deg: Du skriver om 25 kg. vektoppgang, var dette et problem før oppstart på medisineringen eller kom disse ekstra kiloene underveis i behandlingen (skjelve,skjelve - ettersom jeg selv har gått opp 3 kg. siste tida.....) . Hva med trening - har du fått klarsignal om at du kan begynne å trene? Evnt. hva? Kan du presse kroppen din i fht. trening? Har du fulgt histamindietten i tillegg til gluten,egg,melk,sukker.
fra hopeful
Jeg la på meg det meste før jeg begynte med behandlingen. I 2004 var jeg kommet meg av kyssesyken og en del annet snacks, og jeg jobbet 100% og trente 4-5 ganger pr uke. Da var jeg også tynn. Så begynte jeg å bli dårligere og dårligere igjen, og kiloene kom raskt uten at jeg spiste mer (levde på 1200kcal pr dag i flere år). Trente desto hardere, og ble sykere. Sykdommen gjør at ofte at man legger på seg (og selvfølgelig inaktivitet), og så sa KDM at når jeg begynte med antibiotika og mutaflor ville jeg også sannsynligvis gå opp i vekt. Det ser ut til at jeg gikk opp 7kg fra oktober'09 til nå under den kuren.... Selvfølgelig ikke ønskelig, men jeg har akseptert det. (Akseptere for en periode, men ikke resignere har vært mottoet mitt.) KDM sa at det vil ordne seg automatisk igjen nå, både fordi jeg er frisk og ikke bruker medisinene. Og jeg er veldig motivert for å trene!! Jeg elsker å trene egentlig, så det har vært brutalt å være i ro i nesten 2 år. Får begynne å trene med å svømme, yoga, pilates, gå/ gå raskt, lette styrkeøvelser, ergometersykkel, andre typer tredemøller,++... Men ikke jogge enda.

Jeg tør vel egentlig ikke presse kroppen maks enda heller, har jo gått på 100 smeller tidligere med det. Tror ikke jeg har fulgt histamindietten, har ikke hørt noe om det?
Tusen takk for lykkeønskninger, det varmer.