MELISA®-testen avslører allergi

Re: MELISA®-testen avslører allergi

Innlegg Rutt » Man 08 Feb, 2010 5:59 pm

Tusen takk for tips, Anne. Jeg har heldigvis ikke tannlegeskrekk, men det kan være fint å ha flere alternative steder å velge mellom.
KDM fortalte om C-vitaminet som var veldig viktig. Blir mange turer til-fra Lillestrøm etterhvert virker det som :roll:
Rutt

Innlegg Renate » Man 08 Feb, 2010 11:41 pm

Noen som vet om det er like nødvendig med disse tiltakene ved fjerning av én amalgamfylling? Da jeg var hos KDM i august, sa han at jeg måtte vente i minst 6 mnd. før jeg bytter den aktuelle fyllingen, som i følge tannlegen min er sprukket, og trengs og byttes.
Renate

Innlegg anne » Tir 09 Feb, 2010 8:28 am

Jeg tror det er helt forskjellig fra person til person når det er greit å fjerne amalgan. Jeg kunne som sagt ta mine med en gang, mens andre som er meget forgifta må vente til kroppen er litt mer robust.
Dersom KDM ba deg vente så vil jeg tro at det betyr at du også burde bruke c-vit (om mulig, eventuelt piller) og at du absolutt burde få plomben fjernet hos noen med saneringsutstyr (det er en ekstra avtrekstdingst som settes rundt tannen så minst mulig amalgan kommer inn i systemet ditt)
Diversesyk i åresvis og heltidssyk i tre år. Pasient hos KDM, og har stor tro på at jeg skal bli frisk!
anne

Innlegg Rutt » Tir 09 Feb, 2010 11:18 am

Jeg har fått beskjed om å vente med å fjerne amalgam til jeg ikke lenger har bakterier i tarmen som produserer H2S i kontakt med tungmetaller. Det er en risiko for at man får rester av kvikksølv i tarmen når amalgamet fjernes. En urin-prøve vil kunne gi en indikasjon på tarmtilstanden.
Rutt

Innlegg Renate » Tir 09 Feb, 2010 3:17 pm

Tusen takk for svarene, anne og Rutt! :) Jeg tenker at det kanskje er mer skadelig å gå med en fylling med sprekker i, enn det faktisk er å fjerne den "for tidlig".. Får høre med han på neste konsultasjon.
Renate

Innlegg Renate » Tir 23 Feb, 2010 3:39 pm

Fagartikkel om "Kelatordiagnostikk og amalgamfyllinger" http://www.uib.no/ood/Forskning/Skrivin ... leks_1.pdf

Jeg kom over http://www.uib.no/info/dr_grad/2003/hol.htm "DOKTORGRAD..Sporelement i personar med amalgamfyllingar". (Er om DMPS) Her står det kort om doktoravhandlingen, og kontaktinfo., hvis man er interessert i å lese hele avhandlingen. Fant om den her også; http://www.tannlegetidende.no/index.php ... =77527&a=1

De er helt tilbake fra 2003, men de var nye for meg. :)
Renate

Innlegg hopeful » Tir 23 Feb, 2010 4:54 pm

Trolig bestemmer jeg meg for å foreta amalgamsanering i en tann hvor det har utviklet seg et hull. Jeg mener KDM engang anbetalte C-vitamin sprøyte samme dag forut før saneringen. Ser i denne tråden at noen har fått anbefalt C-vitamin sprøyte dagen før. Noen her som vet?
Noen med erfaring med C-vitamin sprøyte før sanering?

mvh hopeful
hopeful

Innlegg Rutt » Tir 23 Feb, 2010 5:31 pm

Jeg snakket med KDM om dette på torsdag. Han sa at hvis jeg måtte ta en plombe måtte dette skje hos tannlege med spesielt avsug og med en slags "gardin" som de trakk for mot svelget. Jeg måtte ta antibiotika noen dager i forveien og C-vitamin samme dag.

Rutt
Rutt

Forrige

Gå til Annen forskning og resultater

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest