B12 sugetabletter ønskes kjøpt

Her og KUN her er det lov til å legge ut info om medisiner en har til overs. Avtale om kjøp og salg er kjøpers og selges ansvar. Forumet og administrator tar ikke noe ansvar for bl.a. kjøp, salg og bruk av medisinene. Legg gjerne inn en tekst (i "annonsen") om at medisinen er solgt hvis dette er tilfelle.

Årsaken til at dette underforumet ble opprettet er de mange "salgsannonsene" for medisiner her på forumet.

B12 sugetabletter ønskes kjøpt

Innlegg lucky » Ons 10 Mar, 2010 1:45 pm

Er det noen som har B12 sugetabletter til salgs evt. til låns til de får inn igjen på Boots?
De har litt leveringsvansker for tiden på B12 sugetabletter fra USA.
lucky

Re: B12 sugetabletter ønskes kjøpt

Innlegg Catalyzator » Ons 10 Mar, 2010 3:58 pm

Hvis du ikke får noe svar og ikke bor langt fra svenskegrensen kan du
ta en titt innom eller få noen til å ta turen for deg til helsekostbutikker
eller bodybuilder/sportsbutikker i Sverige de har somregel et stort utvalg
i høydose B12 tabletter.

Alternativt få fastlegen til å skrive ut resept på TRIOBE her på vanlig apotek
som et midlertidig tilskudd så du iallfall får litt større dose B12 enn vanlige
b-vitamintabletter.
Jeg gir ikke opp... iallfall ikke så lenge det er LHK-dekning på sparekontoen min :roll:
Brukerens avatar
Catalyzator

Innlegg Joanna » Ons 10 Mar, 2010 5:27 pm

Hei Lucky,
Jeg har ett glass med B12 sugetabletter fra Alliance apotek men jeg vet ikke om det er denne typen du ønsker. Den heter methylcobalamin (vitamin B12) 5000mcg, 60 tabletter, den kostet kr. 500 og noe (på resepten fra dr Mette sto det resorbitabletter).
Mvh Joanna
Joanna

Innlegg lucky » Ons 10 Mar, 2010 9:12 pm

Catalyzator - takk for tips :) , men vi bor i Tromsø og dermed for langt unna svenskegrensen.

Joanna - det står Resorbi på vår resept også, så jeg tror ikke vi kan bruke det du foreslår. Men takk likevel :) .
lucky

Innlegg TEGE » Ons 10 Mar, 2010 10:03 pm

lucky skrev:Joanna - det står Resorbi på vår resept også, så jeg tror ikke vi kan bruke det du foreslår. Men takk likevel :) .

På resepten til dr Mette stod også her det samme og fikk på Apotek1 Methyl B-12 500 mcg (fra produsent Jarrow formulas)-- dog til kr 262,50 (er det virkelig så stor prisforskjell på Boots og Apotek1??)

Jeg tror ikke Resorbi er et merke men muligens et begrep på sugetabletter (disse skal legges under tungen)
TEGE

Innlegg drstockmann » Ons 10 Mar, 2010 10:23 pm

Dessverre. Men i neste uke har jeg B12 Extreme (35 000 mcg) tilgjengelig hvis behovet fortsatt er der.
lucky skrev:Er det noen som har B12 sugetabletter til salgs evt. til låns til de får inn igjen på Boots?
De har litt leveringsvansker for tiden på B12 sugetabletter fra USA.
Har vært under behandling av KDM siden 2008. // Problemer med forumet? Ønsker om endringer på forumet? Send meg en melding.

Kloke ord fra en klok mann: “In the long run, I think Lighting Process actually will kill more people than it will help”
Brukerens avatar
drstockmann

Innlegg Joanna » Ons 10 Mar, 2010 10:58 pm

Oi, det var stor prisforskjell. De jeg fikk på alliance apotek var av merket Solgar. Jeg bestillte dem for flere uker siden og da de endelig kom forrige fredag hadde jeg allerede bestillt B12 extreme fra protea i stedet. Jeg spurte også apotek1 om de kunne skaffe tablettene da jeg ikke fikk tak i de fra alliance, men de fant ikke B12 resorbi tabletter i systemet sitt (- men de kunne kanskje funnet det under methylcobalamin). Håper apotek1 kan skaffe de til deg istedet - det var jo mye billigere.
Joanna

Innlegg anne » Tor 11 Mar, 2010 12:11 am

Det er utrolig stor forskjell på B12 sugetablett og B12 sugetablett.
De har ikke nødvendigvis samme innhold (type B12)
De har ikke nødvendigvis samme styrkeforhold

Så. Dette kan da påvirke prisen kraftig også. I tilleg til at medikamenter kan ha ekstremt ulik pris i inn og utland, dobbel pris i Norge er ikke uhørt. (husk, dersom man kjøper i utland så skal det sendes og fortolles)

Readisorb er en produsent. Det er vanlig å få foreskrevet readisorb l-glutathione, er du sikker på at du har fått foreskrevet Readisorb B12? det høres snålt ut (jeg tror de kun lager glutathione)
Diversesyk i åresvis og heltidssyk i tre år. Pasient hos KDM, og har stor tro på at jeg skal bli frisk!
anne

Innlegg diana » Tor 11 Mar, 2010 9:06 am

Jeg har B12 sugetabletter som kan selges. Har nettopp sendt pm til deg.
diana

Innlegg lucky » Tor 11 Mar, 2010 9:16 am

anne skrev:Readisorb er en produsent. Det er vanlig å få foreskrevet readisorb l-glutathione, er du sikker på at du har fått foreskrevet Readisorb B12? det høres snålt ut (jeg tror de kun lager glutathione)

:oops: Nå roter jeg litt, he, he.. Det skal selvfølgelig være Resorbi sugetabletter, og på resepten står det 5 mg, 1*60
lucky

Neste

Gå til Markedsplass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest